Lituanistinių studijų katedra
- Veikla
- Darbuotojai
- Dėstytojų tvarkaraščiai
- Doktorantai
- Istorija
- Mokslinė veikla
- Projektai
- Įvairiais būdais įgytų kompetencijų ir kvalifikacijų vertinimo ir pripažinimo sistemos tobulinimas
- Kalbinių nuostatų ir mokymosi motyvacijos įtaka lietuvių kalbos mokėjimui
- Internetinis A2 lygio lietuvių kalbos mokymo kursas
- Lietuvių kalba diasporoje: mokėjimas, vartojimas, nykimas
- PROLANG
- Lietuva čia ir ten: kalba, mokslas, kultūra, visuomenė
- Emigrantų kalba
- Sociolingvistinis Lietuvos žemėlapis: miestai ir miesteliai
- Miestai ir kalbos
- MIG-KOMM-EU
- Miestai ir kalbos
- Re-Creation
- Oneness
- Publikacijos
Kalbinių nuostatų ir mokymosi motyvacijos įtaka lietuvių kalbos mokėjimui
Projekto vadovė
- doc. dr. Loreta Vilkienė
Projekto dalyviai:
- dokt. Justina Bružaitė
- dr. Laura Vilkaitė
Vykdančioji institucija
- Vilniaus universitetas
Rėmėjas
- Valstybinė lietuvių kalbos komisija
Projekto trukmė
- 2017 m. kovo 1 d. – 2019 m. vasario 28 d.
Projekto tikslas
- Ištirti Vilniaus mokyklų baigiamųjų klasių moksleivių – lietuvių, lenkų ir rusų – lietuvių kalbos mokėjimo kokybę, išanalizuoti, kaip ji priklauso nuo kalbinių nuostatų ir motyvacijos mokytis lietuvių kalbos.
Projekto uždaviniai:
- apžvelgti ir apibendrinti užsienio tyrimus, kuriuose gilintasi į valstybinės kalbos ir jos mokymosi motyvacijos ar valstybinės kalbos mokėjimo ir kalbinių nuostatų santykį, atskleisti tendencijas, vyraujančias įvairiose užsienio šalyse;
- atlikus kokybinę ir kiekybinę testų analizę pateikti įžvalgų apie tiriamosios grupės gimtakalbių kalbos vartojimo kokybę;
- atskleisti, kaip tiriamųjų lietuvių kalbos mokėjimo kokybė koreliuoja su jų kalbinėmis nuostatomis ir (negimtakalbių atveju) jų motyvacija mokytis šios kalbos;
- parengti mokslinę studiją, atskleidžiančią projekto rezultatus; taip pat parengti 3 pranešimus mokslinėse konferencijose, perskaityti viešą paskaitą projekto rezultatų tema.